Godzina dla Twojej firmy – co możesz zrobić, by usprawnić jej funkcjonowanie? | Po Sukces Na Szpilkach

Godzina dla Twojej firmy – co możesz zrobić, by usprawnić jej funkcjonowanie?

W biznesie online działam już od 5 lat. Na początku, jak każdy przedsiębiorca, popełniałam sporo błędów i niejednokrotnie dojście do tego, dlaczego nie wszystko poszło zgodnie z planem zajmowało mi naprawdę dużo czasu. Jedną z rzeczy, których zrozumienie okazało się dla mnie kluczowe było to, że ogromny wpływ na funkcjonowanie mojej firmy paradoksalnie nie mają jakieś kluczowe działania, a to w jaki sposób spędzam i wykorzystuję każdy zwyczajny dzień roboczy! Zauważyłam, że jako przedsiębiorcy często poświęcamy mnóstwo czasu na działania, które nie do końca mają wpływ na nasze wyniki, natomiast bardzo mało uwagi poświęcamy, które owszem, nie są szczególnie ekscytujące, ale za to regularnie prowadzone zapewniają ogromne korzyści. Dziś chciałabym przekonać Cię, że planując swoje codzienne zadania warto pracować nie tylko w firmie, ale również nad firmą! Przeczytaj koniecznie poniższy artykuł, a poznasz 10 działań, których realizacja nie zajmie Ci więcej niż godzinę, a znacznie usprawni funkcjonowanie Twojego biznesu!

Chciałabym żebyś podeszła do tego wpisu naprawdę otwarcie i po przeczytaniu wszystkich poniższych punktów wypisała te, które zamierzasz wprowadzić we własnym biznesie. Gotowa lista pozwoli Ci korzystać z tych pomysłów zamiennie, tak abyś każdego dnia mogła poświęcić czas na aktywności, które realnie pomogą Ci w lepszym i bardziej świadomym rozwoju Twojej działalności.

 

10 zadań, które usprawnią funkcjonowanie Twojej firmy

 

1. Zaplanuj treści na bloga i social media

Podczas mojego ostatniego szkolenia w Warszawie, jako jedną z trudności dotyczących promocji w nowoczesnych mediach uczestniczki wymieniły brak czasu na tworzenie i publikację treści. Rozumiem to, bo sama często poświęcam wieczory na to, by stworzyć dla Was naprawdę wartościowe treści. To co jest jednak ogromnym ułatwieniem w tej kwestii, to wcześniejsze zaplanowanie tematów, jakie chciałybyśmy omówić w czasie najbliższego tygodnia lub miesiąca. Przygotowanie takiego planu (czy nawet szablonu poszczególnych treści) zajmuje nie więcej niż 30 minut, a zapewnia ogromny komfort działania.

 

2. Popraw SEO na stronie

Wiele osób zatrudnia agencje marketingowe po to, by poprawić pozycję swoich stron w wyszukiwarce. Niestety często działania tych agencji, a konkretniej koszty na jakie trzeba się nastawić nie są adekwatne do wyników, jakie faktycznie otrzymuje dana firma. Moim zdaniem najlepszym sposobem jest samodzielna i regularna praca nad pozycjonowaniem własnej strony. Jest to szczególnie istotne w przypadku blogów. Niewielkie poprawki wprowadzane do kluczowych artykułów potrafią naprawdę wzmocnić pozycję w Google, a co za tym idzie, przyczyniają się do pozyskania nowych, zainteresowanych naszą tematyką odbiorców.

 

3. Zrób dobre zdjęcia Twoich produktów

Znam co najmniej kilka przypadków, gdzie zmiana zdjęć produktowych (tak, wyłącznie zdjęć!) wpłynęła na znaczną poprawę wyników sprzedażowych. Dobre, jasne, schludne i przyciągające uwagę zdjęcia to w wielu branżach totalny must have. Czy konieczne jest wynajęcie fotografa? Jeśli nie masz dobrego sprzętu czy umiejętności fotograficznych, to oczywiście warto to zrobić. Jeśli jednak nie masz budżetu, a sama dość dobrze radzisz sobie za obiektywem, to często wystarczy godzina na przygotowanie prostego planu zdjęciowego i wykonanie kilku dobrej jakości zdjęć, które wykorzystasz potem na swojej stronie, w sklepie lub w social mediach.

 

4. Dopracuj oferty na stronie

Dobra, dopracowana oferta to połowa sukcesu! W godzinę nie napiszesz może dłuższej formy od zera, możesz jednak spokojnie dopracować kilka tekstów na swojej stronie. Jeśli chcesz to zrobić naprawdę sprawnie, to gorąco polecam Ci mojego e-booka, w którym opisałam 15 najczęstszych przyczyn tego, że nasza oferta nie sprzedaje. A jeśli ten temat szczególnie Cię interesuje i chciałabyś zdobyć copywriterską wiedzę na temat pisania dobrych treści to zapisz się koniecznie na listę zainteresowanych drugą edycją kursu „Przyciągaj, angażuj, sprzedawaj”, który ruszy już w październiku. Jeśli masz ochotę zapisz się na listę, by otrzymać więcej informacji oraz dodatkowe bonusy.

 

5. Opublikuj referencje klientów

Udostępnianie opinii zadowolonych klientów to jedna z tych rzeczy, na którą ciągle brakuje nam czasu. Tym czasem pozytywne referencje wielokrotnie potrafią zdziałać więcej, niż przekonywanie do zakupu! Jeśli posiadasz opinie swoich klientów (a polecam Ci je zapisywać, robić screeny i przechowywać w jednym folderze) to wystarczy dosłownie kilkanaście minut by umieścić je na stronie lub zacytować na Facebooku!

 

6. Rozpisz plan działań na najbliższy miesiąc

Godzina wystarczy, by sprecyzować swoje działania na nadchodzący miesiąc, zaplanować najważniejsze zadania i ustalić na czym w ciągu najbliższych 30 dni chciałabyś skupić się najbardziej. Pamiętaj, że najlepszym sposobem na podniesienie swojej efektywności biznesowej jest dobry plan, a następnie jego konsekwentna realizacja!

 

7. Zaplanuj kampanię nowego produktu

Oprócz standardowych zadań warto zaplanować również działania, jakie przeprowadzisz w ramach najbliższej kampanii sprzedażowej. Tutaj świetnie sprawdzą się nie tylko notatki, ale również wszelkiego rodzaju tabele, rysunki i mapy myśli. W ramach kampanii możesz zaplanować nie tylko kluczowe terminy, ceny i działania promocyjne, ale również wszystkie publikowane w tym czasie treści.

8. Przeprowadź webinar lub live dla swoich odbiorców

Podczas takiego spotkania online możesz odpowiedzieć na pytania swoich odbiorców, opowiedzieć im o najnowszym produkcie, a także przekazać konkretną wiedzę. Przeprowadzenie takiego webinaru nie zajmie Ci więcej niż 60 minut, a możesz mi wierzyć, że efekty takiego rodzaju aktywności naprawdę pozytywnie wpłyną nie tylko na poziom zaufania i sprzedaż, ale również na odbiór całej Twojej marki.

9. Opracuj działania dla Twojego zespołu

Wolną godzinę możesz przeznaczyć na opracowanie najbliższych działań dla Twojego zespołu (lub dla Twojej wirtualnej asystentki, jeśli korzystasz z pomocy takiej osoby). Pamiętaj, że efektywność ludzi z którymi współpracujesz zależy w dużej mierze od Twojej własnej postawy oraz komunikatów i zadań, jakie im przydzielasz. Zadbaj o to, by Wasza relacja zawsze opierała się na konkretach!

10. Zajmij się zadaniami biurowo-księgowymi

Jaki jest najgorszy moment w miesiącu dla każdego przedsiębiorcy? Załatwienie spraw księgowych, faktury, maile z wymieniane z biurem rachunkowym i inne tego typu obowiązki.  Przyznam szczerze, że są to rzeczy na myśl o których zaczyna boleć mnie głowa. Jeśli masz podobnie i nie masz osoby, która mogłaby wyręczyć Cię w tej kwestii to taka godzina regularnie poświęcana na sprawy biurowe pomoże Ci nie tylko rozprawić się z ciążącymi na Tobie comiesięcznymi obowiązkami, ale również zniweluje stres, który zawsze pojawia się w momencie, gdy próbujemy nadrobić wszystkie te zadania na ostatnią chwilę.

 

Jestem ciekawa, czy wyniosłaś z tego wpisu cenne wskazówki! W komentarzu napisz koniecznie, na jakie zadania związanie z pracą nad firmą poświęcić dziś godzinę swojego czasu. A zaraz potem przejdź do działania!